Projekt: III. třída Playfull English

Projekt: III. třída Playfull English

Publikováno: 30.6.2023 Autor(ka): A M

Rozhlédni se tu a tam,

uvidíš, že nejsi sám,

kolem je ten velký svět,

ty mu budeš rozumět.

Být se všemi kamarád

a s každým si povídat. 

Stačí jejich jazyk znát.

Celoroční projekt v předškolní třídě zaměřený na seznámení s anglickým jazykem formou her a zábavných aktivit.

O projektu:                                    

„Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem.“

Naučí-li se dítě komunikovat v cizím jazyce, dostává jeho život další rozměr a otevírá se mu zcela nový pohled na svět i jeho obyvatele. Znalost cizího jazyka je dnes již považováno za samozřejmost a často i za součást naší gramotnosti.

Osvojování základů cizího jazyka by mělo v dětském věku probíhat formou hry se vzájemnou a stále přítomnou konverzací. Mělo by být zábavné, pro děti atraktivní a přitažlivé.

Způsob osvojování základů cizího jazyka má být pro dítě vždy motivující a podporující jeho tvůrčí myšlení i iniciativu

Dané cizí slovo či smysl věty je vždy třeba co nejvíce konkretizovat – využíváme k tomu hudbu (zpíváme písničky, hrajeme na hudební nástroje a zkoušíme rytmus), pohyb (tančíme a předvádíme pantomimu) a také nejrůznější výtvarné aktivity (kreslíme společně s dětmi obrázky, vybarvujeme je, dokončujeme je dle vzoru či zpaměti). Tyto obrázky zasazujeme do pohádek či příběhů a postavičky z obrázků tak oživíme – tím do výuky zapojujeme prvky dramaterapie i vždy přítomné vizualizace. Nabádáme děti, aby si vybavily věci, které znají, či situace, které již někdy zažily, tím podporujeme rozvoj jejich elementárně rozumových činností, které jsou pro tento věk nesmírně důležité. Vždy se jedná o širokou integraci činností, které jsou založeny na prožitku.