Projekt "Přírodovědná stezka"

Projekt "Přírodovědná stezka"

Publikováno: 24.8.2020 Autor(ka): A M
  • Jedná se o celoroční environmentální projekt MŠ Tmaň.
  • Cílem je využít prostor školní zahrady, kde je možné trávit čas i v teplých letních dnech (poskytuje stín) a kde vznikl prostor vykácením napadených a nemocných stromů.
  • Projekt je společný pro všechny třídy MŠ a prostor budou využívat všechny děti.
  • Projekt se bude prolínat i do integrovaných bloků a podtémat dle ŠVP PV Tmaň.
  • Dle možností bude postupně obohacován o další prvky:
  • hmyzí domečky pro včelky samotářky
  • hmyzí domečky pro slunéčka sedmitečná
  • život v mraveništi (deska)
  • život na stromě (deska)
  • zábradlí k hmatovému chodníčku
  • sedátko z palety ke hmatovému chodníčku
  • další dřevěné pláty s obrázky zvířat a rostlin
  • tabule na volné kreslení dětí
  • zvířecí pexeso ze dřeva

 

  • Projekt bude dokumentován fotografiemi.
  • Během projektu budeme spolupracovat s rodiči dětí (sazeničky, materiál, nápady…).
  • Spolupracovat budeme i s OU Tmaň / oprava zídky, výroba dřevěných plátů…
  • Do projektu jsou zařazeny tyto komponenty:
  1. hmatový chodníček
  2. hmyzí domeček
  3. skalka
  4. naučná stěn

VZDĚLÁVACÍ CÍLE PROJEKTU:

  • rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí, pohybovat se jistě v přírodním terénu – různé povrchy
  • rozvoj a užívání všech smyslů
  • rozvoj fyzické i psychické zdatnosti
  • rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)
  • posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
  • rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
  • vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.)
  • rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
  • Uvědomění si změn v přírodě během roku (aktuální obměňování výplní hmatového chodníčku, pozorování života ve hmyzím domečku, péče o skalku a hmatový chodníček a jeho údržba- odstraňování napadaného listí…)
  • rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání,

porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)

  • rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
  • Rozvíjet kooperativní dovednosti, týmová spolupráce
  • rozvoj společenského i estetického vkusu
  • vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí,

o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

  • osvojení si poznatků a dovedností potřebných k vykonávání jednoduchých činností v péči

o okolí při spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí a k ochraně dítěte před jeho

nebezpečnými vlivy

  • rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
  • vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou a neživou přírodou, lidmi,

společností, planetou Zemí